Ad Notam

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

De borde gräla

Av J. - 10 januari 2010 21:58

Observation i bekantas krets: Hon muttrar i kulisserna och spelar martyr, även han gnäller över henne när hon inte hör på; de accepterar varandra på ytan men säger inget, gör inget. De borde ha ett litet gräl snart, skrika, gapa, bli litet obscena, krossa den fulaste prydnadssaken och rensa luften! Det tror jag iochförsig inte att de gör, men annars är deras förhållande dödsdömt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av J. - 18 april 2022 16:41


    Understundom vistas jag i samma kök som min hulda och väldigt omtänksamma moder. För att inte trötta läsaren med den Wienkongress som avancerad matlagning kräver, d.v.s. sådant som är ännu mer avancerat än att koka ett par ägg, så bör jag n...

Av J. - 19 december 2021 23:13


  En säck full med feghet, en med elakhet och sist men inte minst en säck fylld till brädden med renaste dumhet. Med innehållen väl blandade så får du en bra redning till Krabba ā la Jante. Men märk väl att du inte kan utesluta någon ingredien...

Av J. - 13 mars 2020 17:01

I coronavirustider blir det plötsligt uppenbart att detta samhälle är litet onödigt som det ser ut annars. En större mängd människor uppmanas jobba hemifrån eller inte alls, och det går hur bra som helst. Bankerna får enorma summor för att inte krasc...

Av J. - 19 oktober 2019 16:47


Jag hörde plötsligt en drillen drill som blev rena trösteni trädet där, en koltrast!som glömde att det blivit höstenNu vill jag gärna ha receptetpå fågelenergiatt få flaxande leva i nuetom det så är på pinfärsk daggmask! och kvittrande strunta i rest...

Av J. - 24 september 2019 05:19

Frånsett allt annat att med att vara ganska umsig så gör det en förbaskat tråkig. Väldigt litet har hänt sedan förra texten. Jag har tappat förtroendet för en leg. byråkrat som inte heter Milda Tvivelstreck. Milda (till yrket psykolog) var den som ku...

Presentation


Konstnär, musiker, textgranskare med mera

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards